Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram
Yükleniyoru Kapat
Zincir Market Lojistiği

Zincir Market Lojistiği

Zincir market taşımacılığı, standart parsiyel taşımacılığın farklı bir alt kolu olarak günümüz şartlarında gelişmiş bir taşımacılık yöntemidir. Zincir marketlerin ihtiyacı olan tüm ürünler üreticilerden alındıktan sonra bir merkezde toplanır ve bunun ardından zincir marketin kendi dağıtım merkezine transfer edilirler. Ürünlerin transferinde tüm ürünlerin transferi tek seferde gerçekleşebileceği gibi ihtiyaç olan ürünlerin parça şeklinde transferi de gerçekleştirilmektedir. Her ne kadar taşımacılık yöntemi olarak incelendiğinde komple ya da parsiyel taşımacılık ile benzer bir yöntem gibi görünse de özellikle planlama ve yönetim sürecinde zincir market taşımacılığının farklı birçok yönü bulunuyor. Peki, zincir market taşımacılığı nedir ve zincir marketlere hangi avantajları sunmaktadır?

 

Zincir Market Taşımacılığı Nedir?

Zincir market taşımacılığının genel olarak parsiyel taşımacılık ile benzer nitelikler taşıdığından bahsetmiştik. Ancak zincir market taşımacılığında parsiyel taşımacılıktan farklı olarak öncelikle zincir marketlerin ihtiyacı olan ürünler ya da ürün grupları bir arada toplanır ve bunun ardından zincir marketin kendi deposuna sevk edilir. Böylece market direkt olarak ürün tedarikçilerinden tek tek ürünleri almak yerine, farklı üreticilerden gelen ürünleri tek seferde deposuna yerleştirme imkanı bulur. Zincir marketlerin yoğun ürün tedarik zinciri ise bu noktada karışıklıklara yer vermeden işleyişine devam eder.

 

Zincir Market Taşımacılığı Nasıl Yapılır?

Zincir market taşımacılığında dikkat edilmesi gereken en temel nokta, markete teslim edilmesi gereken ürünlerin zamanında ve eksiksiz şekilde teslim edilmesidir. Üretici firmanın deposunda bulunan ürünlerin teslimat öncesinde gruplanması ve ürün sayımının yapılması bu noktada kolaylık sağlamaktadır. Parsiyel taşımacılıkta her ne kadar firmalara kolaylık sağlayan yöntemler bulunsa da zincir market taşımacılığı tüm marketlerin kendi altyapısına göre planlandığı için standart taşımacılıktan daha kompleks bir yapıya sahiptir.

 

Zincir marketlerin yaşadığı tedarik sorunları, ürünlerin doğru paketlenmemesi ya da uygun şartlarda taşınmaması zincir market taşımacılığında en sık görülen sorunlardan biridir. Bu nedenle transfer edilecek ürünlerin, ürün türüne göre uygun şekilde paketlenmesi gereklidir. Ürünlerin her birinin kendi kategorilerine ayrılması hem depolama hem de transfer açısından firmalara kolaylık sağlamaktadır. Aynı zamanda donmuş ya da soğuk gıdaların da buna uygun depolarda saklanması ve transfer sırasında soğuk zincir lojistik sistemi ile transfer edilmesi, ürünlerin dayanıklılığını etkileyen faktörler arasındadır.

 

Zincir market taşımacılığı yapılırken öncelikle marketlere teslim edilmesi gereken ürünlerin araçlara yüklemesi gerçekleştirilmektedir. Bu noktada marketlere ürün tedarik eden diğer firmaların depolarından ürünler alınarak marketin kendi genel deposuna transfer edilmektedir. Üretici firmaların her birinden alınan ürünler zincir marketin genel deposuna ulaştırıldıktan sonra burada kategorilere ayrılararak ilgili market şubelerine ya da şehir depolarına transferi gerçekleştirilir.

 

Zincir marketlere ürün tedarik eden üretici firmaların taşıma sırasında buna özel altyapıya sahip lojistik firmaları ile çalışması, sürecin sorunsuz işlemesine yardımcı olacaktır. Lojistik sektöründe sıklıkla karşılaşılan ürünlerin zamanında teslim alınmaması ya da varış noktasına istenilen süreden daha geç götürülmesi gibi sorunlar bu noktada profesyonel lojistik firmaları ile çözülmektedir. Zincir market taşımacılığında üreticilerin birlikte çalıştığı lojistik firmalarının tek seferde sadece bir müşterinin ürünlerini teslim etmesi, süreç sırasında yaşanabilecek gecikme ya da ürün kayıplarının önüne geçilmesinde en büyük etkendir.

 

Zincir Market Lojistiği

Zincir market lojistiği her ne kadar basit görünse de tüm detayların yakından takip edilmesi gereken bir sektör olarak karşımıza çıkıyor. Zincir marketlerin kendi lojistik ağları ve depolama seçenekleri, bu marketlere ürün tedariği yapan üretici firmaların da marketin ağ sistemine ayak uydurmasını zorunlu hale getiriyor.

 

Zincir marketler ile çalışan üreticilerin bu noktada yaşanacak sorunlara karşı önceden önlem alması, zincir market ile yapılan anlaşma ve tedarik sürecini olumsuz etkileyen etkenleri ortadan kaldıracaktır. Zincir market lojistiğini kusursuz hale getirecek önlemlerin alınması bu noktada büyük önem taşıyor. Peki, zincir market lojistiği için alınabilecek önlemler nelerdir, üretici firmalar süreci nasıl takip etmelidir?

 

• Zincir marketlerin her birinin farklı lokasyonlarda genel depoları bulunmaktadır. Bu nedenle üretici firmaların her bir zincir marketin lojistik ağına dair bilgileri önceden edinmesi ve ürün teslimatı bu sisteme göre ayarlaması gereklidir.

 

• Zincir marketlere teslim edilecek ürünler, teslim edilmeden önce mutlaka kategorilere ayrılarak kendi arasında gruplandırılmalıdır. Farklı içerikteki ürünlerin satışını yapan üretici firmalarda ürün teslim alma sırasında yaşanabilecek tüm karışıklıklar bu noktada daha rahat çözülmektedir.

 

• Üretici firmaların depoya yerleştirdiği ürünleri mutlaka sayımı kolay gerçekleştirilecek şekilde depolaması gereklidir. Ürünlerin depodan alınması sırasında yapılan sayımların beklenenden uzun sürmesi, ürün teslimatını geciktirecek ve sürecin aksamasına neden olacaktır.

 

• Zincir market lojistiğinde üretici firmaların birlikte çalıştığı lojistik firmalarını özel olarak seçmesi gereklidir. Taşımacılığın gerçekleştirileceği araçlarda farklı bölgelere teslim edilmesi gereken farklı ürünlerin de olması ürün kayıpları ve gecikme gibi sorunları da beraberinde getirecektir. Bu nedenle direkt olarak firmanın kendisine taşımacılık yapılması gereklidir.

• Soğuk gıda zinciri kapsamında üretilen ürünlerin depolaması ve taşıması bu ürünlere yönelik şartlarda gerçekleştirilmelidir. Taşıma sırasında ürünlerin ihtiyacı olan şartlarda depolanması yaşanabilecek bozulma ve akma gibi sorunların önüne geçecektir.

• Üretici firmaların farklı zincir marketler ile birlikte çalışması gibi durumlarda, her zincir markete transfer edilecek ürünlerin farklı bölgelerde ya da birbirine karışmayacak şekilde depolanması, yaşanabilecek sevkiyat karışıklıklarının önüne geçilmesini sağlayacaktır.

• Lojistik firması ile yapılan ürün transfer işlemlerinde taşıma sırasında mutlaka teslim tarihi belirtilmelidir. Bu sayede yapılan geç teslimlerde sorunun üretici firmada değil, lojistik firmasında olduğu rahatlıkla ifade edilebilir.

 

Zirncir Market

 

Zirncir Market

 

Zirncir Market

 

Zirncir Market

 

Zirncir Market

 

Zirncir Market