Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram
Yükleniyoru Kapat
E-Ticaret

E-Ticaret

Dijitalleşmenin her geçen gün daha güçlü bir alışkanlık haline gelmesi, e-ticaret faaliyetlerinin de hız kazanmasını sağladı. E-Ticaret Bilgi Platformu’nun verilerine göre 2021 yılında E-Ticaret Hacmi %69 oranında, sipariş adedi ise %46 oranında artış göstermiştir.

 

Bu anlamda son derece hızlı bir şekilde genişleyen e-ticaret sektörü, hizmet kalitesini ve işlevselliğini artırmak için adımlarını hızlandırma gereksinimi duymaya devam ediyor. İyi bir e-ticaret hizmeti sunmak isteyen bütün firmalar için e-ticaret lojistiğinin çok büyük bir önemi vardır.

 

Kârlı, verimli, hızlı ve güvenilir e-ticaret faaliyetleri için temel faktörler arasında olan e-ticaret lojistiği süreçleri, deneyimli ve özverili ekipler ve profesyonel lojistik şirketleri tarafından sürdürüldüğünde işletmelerin kârlılığı ve güvenirliği de artar.

 

Eğer siz de e-ticaret hizmeti sunan bir işletmeci olarak lojistik süreçlerini en iyi şekilde yönetmek istiyorsanız, e-ticaret lojistiği hakkındaki aşağıdaki detayları inceleyebilirsiniz. Asel Lojistik’in bu alandaki hizmetleri hakkında detayları öğrenmek için bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.

 

E-Ticaret Lojistiği Nedir?

E-ticaret lojistiği, bir e-ticaret sitesinden herhangi bir ürün sipariş eden müşterilerin, onlara belirtilen zaman aralığında siparişlerini güvenilir bir şekilde teslim almalarını sağlayan sürecin tamamını ifade eder. E-ticaret lojistiği, ürünün yalnızca tüketiciye kargolanmasını değil; belirlenen standartlarda güvenilir bir şekilde stoklanması, paketlenmesi ve iade süreçlerinin yönetilmesi gibi konularda da sorumluluk taşır. E-ticaret hizmetlerinde internet sitesinin kalitesi ve işlevselliği ile ürün kalitesinin yanı sıra tedarik ve taşımacılık süreçleri de son derece önemlidir. Birçok e-ticaret kullanıcısı; ürünün niteliği ve kalitesi ile birlikte satın aldığı sitenin ürünü ne kadar hızlı ve doru bir şekilde teslim ettiğini de göz önünde bulundurur. Doğal olarak e-ticaret hizmeti sunan bütün firmaların, e-ticaret lojistiğini de faaliyetlerinin ana faktörlerinden biri olarak ele alması ve bu alana gereken özeni göstermesi gerekir. Rekabetin ve çeşitliliğin son derece güçlü olduğu dijital pazarlama dünyasında e-ticaret lojistiği, rakiplerinizden önde olmak için hassasiyet göstermeniz gereken alanlardan biridir.

 

E-Ticaret Lojistiği Alanındaki Temel İhtiyaçlar ve Beklentiler Nelerdir?

E-Ticaret lojistiği alanındaki temel adımları anlayabilmek için öncelikle bir e-ticaret lojistiği sürecinin hangi aşamalardan geçtiğini incelemekte yarar vardır. Bunlar:

 

E-ticaret lojistik sürecinde ilk olarak satışı gerçekleştirilecek olan ürünlerin tedarik edilmesi gerekir. Tedarik sürecinde e-ticaret firması, malları üreticiden temin eder.

 

Temin edilen ürünler e-ticaret şirketinin bünyesinde stok olarak adlandırılır ve bu stoklar, tedarik ve satış faaliyetlerine göre düzenli olarak kayıt altına alınır. Bununla birlikte stokta yer alan ürünlerin depolanması ve siparişlere göre ürünlere hızlı bir şekilde ulaşım sağlanması, e-ticaret lojistiği sürecinin kritik aşamalarından biridir.

 

Sipariş edilen ürünler, depolama sürecinin ardından sonraki aşama olan paketleme işleminde özenli ve korunaklı bir şekilde paketlenir. Ürünlerin son tüketiciye ulaştırılması süreci ise dağıtım olarak adlandırılır ve ürünler, kargo şirketleri, kuryeler ya da farklı lojistik şirketleri aracılığıyla nihai tüketiciye ulaştırılır.

 

Etkili bir e-ticaret lojistiği yönetiminde bütün bu aşamalar hassasiyetle işlenmelidir. Herhangi bir aşamada yaşanabilecek sorunlar, diğer adımları da etkileyebilir, hizmet kalitenizi düşürebilir ve müşterilerinizden olumsuz geri dönüşler almanıza yol açabilir.

 

Bu doğrultuda e-ticaret lojistiği alanındaki temel sıralama bu şekildedir:

Hızlı ve hasarsız bir sevkiyat süreci
Doğru ve düzenli bir stok yönetimi
Sürecin aksamaması için yeterli depolama ve stok kapasitesi
Tüm süreçlerin kusursuz işlemesi için koordinasyonu ve iletişimi güçlü, uzman personel kadrosu

 

E-Ticaret Pazarında Başarı Sağlamak Adına İşin Lojistik Süreçlerinin Nasıl Yönetilmesi Gerekir?

Başarılı bir e-ticaret lojistiği süreci sürdürmek için gerekli olan prensipler vardır. E-ticaret firmalarının sorunsuz ve kârlı bir süreç için bu prensipleri ilke olarak benimseyen kurumsal çözüm ortakları ile çalışması gerekir. E-ticaret siteleri, müşteri deneyimi üzerine değer gören alışveriş alanlardır ve bundan dolayı her siparişte, her müşteriye aynı standart hizmeti sağlamaları son derece önemlidir. Bu hizmetin en önemli adımları arasında teslimat sürecinin de yer aldığını söylemek mümkündür. Bunun için en ekonomik ve yüksek standartlı hizmetleri sunan lojistik firması ile çalışmanızda yarar var. Bununla birlikte e-ticaret, dijital dünyaya ve dolayısıyla yeniliklere ayak uyduran bir sektör olduğu için işletmelerin çalıştığı lojistik şirketlerinin her türlü yeniliğe ve değişime ayak uydurması gerekir.

 

Dijitalleşmenin her geçen gün daha güçlü bir alışkanlık haline gelmesi, e-ticaret faaliyetlerinin de hız kazanmasını sağladı. E-Ticaret Bilgi Platformu’nun verilerine göre 2021 yılında E-Ticaret Hacmi %69 oranında, sipariş adedi ise %46 oranında artış göstermiştir. Bu anlamda son derece hızlı bir şekilde genişleyen e-ticaret sektörü, hizmet kalitesini ve işlevselliğini artırmak için adımlarını hızlandırma gereksinimi duymaya devam ediyor. İyi bir e-ticaret hizmeti sunmak isteyen bütün firmalar için e-ticaret lojistiğinin çok büyük bir önemi vardır. Kârlı, verimli, hızlı ve güvenilir e-ticaret faaliyetleri için temel faktörler arasında olan e-ticaret lojistiği süreçleri, deneyimli ve özverili ekipler ve profesyonel lojistik şirketleri tarafından sürdürüldüğünde işletmelerin kârlılığı ve güvenirliği de artar. Eğer siz de e-ticaret hizmeti sunan bir işletmeci olarak lojistik süreçlerini en iyi şekilde yönetmek istiyorsanız, e-ticaret lojistiği hakkındaki aşağıdaki detayları inceleyebilirsiniz. Asel Lojistik’in bu alandaki hizmetleri hakkında detayları öğrenmek için bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.